fredag 30 juli 2010

Nej, jag var inte full...och det är det som bekymrar mig!

Vi firade Karins ankomst med att gå på puben. Där hade stans spelmanslag träff och satt och lirade allt från irländska låtar till Beatles.
Dagen efter ringde Larry, en av mina bröder, till Janne och berättade att Johnny, en annan av mina bröder, ringt från Kroatien. Någon sökte mig. Jag hade glömt min handväska på puben. Någon där letade rätt på mitt namn och började ringa upp personer med samma efternamn på min telefon. Jag gick för att hämta väskan och då kommer en kvinna springande på bryggan med väskan i högsta hugg. Hon var så rädd att vi skulle ha hunnit segla iväg. Jag blev så otroligt glad och varm i hjärtat att hon gjorde sig allt detta besvär för min skull. Rätt skönt att få tillbaks väskan också, som jag ännu inte hunnit sakna. En timme senare ringde Erik, min äldste bror. Jag hade ringt honom sa han, men det var ju hon som ringt sig igenom min adressbok. Johnny ringde mig på eftermiddagen för att kolla hur det gått. Facit: Jag fick tillbaks min väska plus att jag fick pratat med mina tre bröder och höra att allt var bra.
Sensmoral? Glöm inte handväskan på krogen, du kan hålla kontakt med dina bröder på annat sätt.

2 kommentarer:

  1. Här har inga cyklar blåst i sjön eller handväskor blivit kvar på puben utan allt är lugnt. I går turistade vi nästan där vi bor. Vi tittade på båtar av äldre typ. De finns på länets största hällristning som ligger i Häljesta och det är helt nära där vi kör på E18.
    Vi är nu inne i en ostadigare väderlek och det är riktigt skönt. Gräset börjar grönska och se friskt ut igen efter värmen.
    Kram från Kölsta

    SvaraRadera
  2. Hör här en hälsning och kommentar från Sally - låter det bekant? Jag är just nu elev hos AnnaKarin som vägleder mig via telefon men låter mig försöka själv en stund. Jag ska ringa henne när jag är klar och då ska jag få reda på hur jag kommer iväg till er. Att få följa med på er resa via denna maskin är en ynnest! Så underhållande välskrivet spännande härligt.Kram Sally på klippan.

    SvaraRadera

Inte inloggad? Välj "namn/webbadress" i listan nedan och fyll i ditt namn och (om du har en) hemsida så är det bara att kommentera!