fredag 16 juli 2010

Biscaya

Där låg hon. Hur skulle jag någonsin kunna glömma den häcken. Jag pratar om Biscaya - Svenska scoutförbundets skolfartyg. I ärlighetens namn får man nog erkänna att hon är ett rätt stort åbäke. Och som sagt, med den häcken kan hon rulla som bara den. Men så roligt vi hade och så betydelsefullt det har varit för mig. Jag seglade 2 veckor med henne sommaren 1971. Nu såg vi henne första gången i Seaport Marina i Inverness, sedan i Oban och igår tog vi farväl av henne i Port Ellen. Då, 1971, seglade vi till Christiansö och blev kungligt mottagna tack vare Rulle. Det var inte han som var skeppare utan Lasse tror jag och en av underskepparna hette Eva, hon var också från Malmö Sjö.


Denna gången träffade vi skeppare Artur och skeppare Jesper. Vi fick tillfälle att titta lite på fotboll i hamnkrogens tält i Oban, och hade sedan flera trevliga pratstunder med bl.a. Jesper, Niklas och Krisse. Himla goa människor. Vi hoppas att ni och er besättning får ha det allra bäst!

1 kommentar:

  1. Hallå!
    Hoppas allt gått bra.
    Vi har korsat Nordsjön utan större dramatik, max 18 m/s.
    Men det var dåliga vindar när vi närmade oss Skagen, så vi gick ner mot Limfjorden, där vi gick in nyss.
    Tack för ett trevligt sällskap!
    Trevlig resa
    /Krisse, Biscaya

    SvaraRadera

Inte inloggad? Välj "namn/webbadress" i listan nedan och fyll i ditt namn och (om du har en) hemsida så är det bara att kommentera!