
På vår väg till Menton passerar vi Monte Carlo. Där möttes vi av en storslagen syn. Ett stort startfält av klassiska segelbåtar, byggda på 20-30 talet, kappseglade. Det är Monte Carlo Boat Show denna vecka och ett av inslagen är denna kappsegling. En av bedömningsgrunderna är också elegans, där allt ingår, även besättningens klädsel.
Nästa udde är Cap Martin, där vinkade vi till storebror och svägerska, för att sedan angöra Menton Vieux Port. Alla hamnar är inte Vieux = gamla, i Frankrike, men vi tycker de är mysigare än de modernare marinorna.
Vi har haft fantastiskt fint väder, men också rätt varmt för oss nordbor. Vi skyddar oss mot solen så gott vi kan. /L
