Visar inlägg med etikett Danmark. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Danmark. Visa alla inlägg
onsdag 23 juni 2010
lördag 19 juni 2010
Bröllop i Halmstad
Vi njöt av atmosfären, tog en cykeltur, åt nykokta havskräftstjärtar.
Igår klockan halv tio gav vi oss av. Det blåste cirka 10-14 m/s. Vi hade 2 rev i storen och siktade på Anholt. Efter 2 timmar hade vi rullat in focken, insett att vi inte sträckte till Anholt, tyckt att det guppade väldigt mycket och ändrade då kurs mot Halmstad. Det innebar mycket behagligare gång även om det rullade en del. Janne intog sitt bara-jag-sitter-still-så-går-det-bra-läge och Lisa intog sitt bara-jag får-styra-så-går-det-bra-läge. Allt för att bekämpa hotande sjösjuka. På detta vis tog vi oss elegant till Halmstad. Vi hade en rätt allvarlig avvikelse att rapportera. Medicinskt ansvariga, undertecknad, visste inte var sjösjukemedlena var och ingen klarade av att gå ner och leta efter dem. Åtgärd - medlena ska hittas och placeras lättillgängliga i närheten av uppgången. Nåväl - såhär i efterhand inser vi att det var en mening med detta. Det är klart att vi vill vara i Sverige vid ett kungligt bröllop. Så nu ligger vi mitt i Halmstad och ser på live-tv på datorn. Extra bonus är att kompisarna Göran och Kristina är på väg till sitt sommarställe i Guldbrandstorp och tar vägen om Halmstad för lunch.
torsdag 17 juni 2010
Upp med Dannebrogen
Onsdag kväll är det dags att lämna trygga Sverige. Vi går till Gilleleje på Själlands nordspets. Halva vägen segling och sedan motor när vinden avtar. I hamn vid halvtiotiden. Kort promenad och en grön Tuborg på Kabyssen. Kollar nätverksläget med vår specialantenn och hittar lätt ett olåst som fungerar bra. I Helsingborg var det svårare. Säkert 20 nätverk inom räckhåll och inget öppet. Här i Gilleleje får jag upp fem eller så och inget är låst. Kan man dra några slutsatser av detta? Förslag?
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)