lördag 21 augusti 2010

...fast på land går värre hajar än man skåda får på sjön...

Framme i Paris skulle vi naturligtvis hitta en turistinformation. Sagt och gjort. Vi tog cyklarna och hamnade vid Gare de Lyon, en järnvägsstation. Vi gick in och fick lite broschyrer av en något motvillig tjänsteman. Cyklarna hade vi låst fast vid ett staket.
När vi kom ut kom en ung man emot oss. Han hade två exakt likadana cyklar som våra, en som han cyklade på och den andra rullade han bredvid sig. Vänta lite nu ... det var ju våra cyklar. Vi rusade fram. Janne tog resolut tag om den lediga cykeln, medans jag, Lisa, fick ta mig an mannen. Jag var rent ut sagt skitförbannad och skällde ut honom, på svenska, allt vad jag kunde. Lite tagen måste han blivit. Han klev av cykeln och när han skulle spotta efter mig så missade han med en meter. Fast då hade jag börjat peka med hela handen och också uppmanat honom att skämmas.
Han släntrade bara iväg ropandes okvädingsord, tror jag nog, som jag som tur var inte förstod.
Vi blev lite rädda och nedstämda, men nu har vi tagit fram bättre lås och återfått modet.

3 kommentarer:

  1. Hej på Er det är tydligt att cyklarna inte trivs
    på sjön sälg dem och köp mopeder

    SvaraRadera
  2. Marianne Burenius24 augusti 2010 kl. 22:24

    Hej kära explorer! Vi håller på er som inte låter er skrämmas av simpla tjuvar. Hur f..n hamna ni på Sän, hur kom ni därhän??? En enkel fråga från ett enkelt kök på Akterstävsgatan i Mölndal. Vi följer er seglats från första parkett. Vi hörs och kramar från Mille, Susanne, Ola, Thomas och Marianne
    PS vi ses på Rivieran någonstans mellan 23 och 30 september

    SvaraRadera
  3. Hej Marianne! Till Seine kommer man om man ger sig in i landet Frankrike vid Le Havre. Med båt alltså. Efter några veckor ploppar man ut ur Rhône i Medelhavet. Förklarar mer när vi ses på Rivieran. Kram och hälsa alla!

    SvaraRadera

Inte inloggad? Välj "namn/webbadress" i listan nedan och fyll i ditt namn och (om du har en) hemsida så är det bara att kommentera!