fredag 15 september 2017

Hur lite får en paprika väga?

Poros fredag kväll. Vi gick till Kritikos, en supermarket i hamnen. Vi ville enbart köpa grönsaker till en grekisk sallad. Oliver och ost hade vi redan. Jag plockade till mig en tomat, en gurka och en paprika. Meningen är att man ska väga och få fram prislapp själv. Eftersom jag inte kan läsa grekiska fick jag hjälp av en vänlig expedit. Tomaten och gurkan gick bra, men sedan blev det jobbigt. Paprikan vägde för lite så vågen kunde inte skriva ut en prislapp. Det tog en stund innan vi förstod att det var det som var problemet. Under tiden kom en man som arbetade med att packa upp matvaror. Han sa bryskt: you have to buy 2 peppers. Jag tvekade och då tog han helt sonika paprikan och sa: You can't buy this. Goodbye. Jag hade hunnit härskna till och tänkte definitivt inte köpa 2 paprikor. Tyvärr kom jag inte på att jag ju kunde hjälpt vågen med ett litet tryck.
Det blev en jättegod sallad, som tur var hade vi en paprika​ kvar sedan tidigare, men en märklig upplevelse var det. /L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Inte inloggad? Välj "namn/webbadress" i listan nedan och fyll i ditt namn och (om du har en) hemsida så är det bara att kommentera!