lördag 25 augusti 2012

...then we take Preveza

Puh, pust. Jag vet att man inte får klaga. Men det är så varmt.
Vi åkte buss i 5 timmar, luftkonditionerad, så det gick hur bra som helst.
Framme på Cleopatra Marina är allt sig likt. En stege står välkomnande lutad mot aktern. Det känns som igår osv. Vi berättar för Panos, greken som har restaurangen och som bott 25 år i Sverige, hurdan den svenska sommaren varit. Han utbrister: Åh, om jag fått 1 vecka i Sverige ändå.
Nu har vi en veckas arbete framför oss. Det blir att jobba ett tidigt morgonpass, pausa mitt på dagen och dansa vidare en stund i kvällningen. Det fixar vi!
Nu ska vi se ett avsnitt av "Brottet" innan vi går till kojs. Jag är lite orolig för att det ska bli för varmt för att sova, men då får jag väl ligga i sittbrunnen, där en bris svalkar. Då får jag sällskap av fladdermöss låter det som. Det vet Hanna allt om./L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Inte inloggad? Välj "namn/webbadress" i listan nedan och fyll i ditt namn och (om du har en) hemsida så är det bara att kommentera!